Thailand, the islands....
6 januari 2008 - Ko Samui, Thailand
Hallo allemaal,
Allereerst een gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal. Bedankt voor alle kerstkaartjes, kadootjes en telefoontjes. Het feest is helaas weer voorbij en ik heb gisteren weer afscheid moeten nemen van mijn lieve vriendje :-( Het was weer moeilijk en ondanks de vele ontvangen verzoekjes ben ik niet mee terug gekomen. Maar dat hadden jullie vast en zeker ook niet verwacht. Ik heb nog een maand, toch thijs?
De kerstdagen zijn hier een beetje onopvallend voorbij gevlogen. Kerstavond waren we in Bangkok en in plaats van de (figuurlijk) warme gezellige kerstsfeer van thuis hadden we daar thaise 'dames' in schaarse kertsoutfits op straat. Eerste kerstdag zijn we gaan shoppen in een van de enorme shopping malls van Bangkok en hebben we daarna onder het genot van een paar biertje lekker gegeten. Ons kerstdiner op kosten van pappa en mamma Hardy, thanks :-)
's Avonds hebben we een nachtbus naar het zuiden genomen en in de vroege ochtend een boot naar Ko Tao. Daar hebben een aantal nachten doorgebracht in Tropicana Resort, aan zee. De eerste dag hebben we een beetje het dorpje verkend en hebben 's avonds heerlijk bij ons resort gegeten. De volgende dag zijn we gaan snorkelen in de baai bij ons resort en hebben we 's avonds een paar deuren verder genoten van een heerlijke BBQ en natuurlijk een paar biertjes gedronken. Om bij het wat meer bruisende stapcentrum te komen hebben we de dag daarna een quad gehuurd en zijn we 's avonds richting Sairee beach gegaan. Daar hebben we een bezoekje gebracht aan een echte lady boys show en later nog even verder gefeest met een paar buckets bij een van de standbarren. De laatste dag op Ko Tao hebben we eerst onze kater uitgeslapen en hebben we een ander baaitje opgezocht waar het snorkelen erg mooi was. 's Avonds maar weer een keer misbruik gemaakt van de zeer goedkope seafood BBQ en op tijd naar bedje gegaan.
Na Ko Tao zijn we met de boot naar Ko Phangan afgereisd voor de bekende full moon party op oudjaarsavond. Omdat zo ongeveer heel Thailand (lees: alle backpackers) met oud & nieuw bij het feestje op Ko Phangan wil zijn, was het nog al lastig om een slaapplaats te vinden. Na wat rondbellen (ongeveer een week na te voren, is lekker op tijd toch?) had ik iets gevonden aan de andere kant van het eiland. Bij aankomst op de pier bleek echter dat ze toch geen kamer hadden :-S Gelukkig was er iemand die nog wel iets voor ons wist aan de westkust van het eiland. Leek op de kaart niet veel te doen daar, maar goed veel keuze hadden we natuurlijk niet en die gast verzekerde ons dat er echt wel barretjes enzo waren......ja tuurlijk. We hadden een hutje recht op het strand, maar dat was dan ook meteen het enige pluspunt aan het hele 'resort'. Er was natuurlijk helemaal niets te doen daar en het 'restaurant' van het resort was net zo gezellig als de wachtkamer bij de dokter.... Maar goed, we kwamen voor de full moon party en daar valt niets verkeerds over te zeggen. Het hele stand was omgetoverd tot partyplace. Je kon geen stap zetten of je stond voor een bucketstand (mocht je denken je drank in een glas te krijgen, heb je pech). Over het hele strand waren verschillende dj's aan het draaien en iedereen ging uit zijn dak.
Zoals gewoonlijk was 1 januari weer eens een katerdag....en om het nog erger te maken regende het ook nog eens de hele dag. Voor het eerst had ik heimwee....naar mijn eigen bedje, lekker onder de dekens doelloos series op tv kijken en pizza bestellen. Omdat ons resort zo spannend en levendig was, hadden we besloten om de volgende dag een ander eilandje te gaan bezoeken.
Ko Samui werd de volgende stop. Helaas bleek dat ik me de vorige dag niet alleen zo k** voelde door de kater, maar ik had ook een griepje te pakken. En de goden waren ons niet goed gezind, want het zonnetje wilde ook nog steeds niet schijnen. Maar op Ko Samui hadden we wel een kamer gevonden midden in het dorpje. Waar we na aankomst meteen heerlijk hebben genoten van de Mc Donalds :-) We hadden een kamer met tv en warme douche, dus dat zorgde ervoor dat ik me weer een beetje beter voelde. 's Avonds hebben we (ondanks mijn gesnotter) heerlijk gegeten bij een italiaans restaurantje. Daarna was het al vrij snel kimderbedtijd dus zijn we vroeg naar huis gegaan. De laatste dag op Ko Samui hebben we eerst lekker uitgeslapen. Nou ja...John heeft uitgeslapen en ik heb de wc rol vol gesnotterd. Ja ja, we hebben het heel romantisch gehad :-) Daarna zijn we dag begonnen bij starbucks....eindelijk een echt kopje koffie hier. Na wat shoppen, moest ik weer even rusten in bedje en ging het 's avonds weer een stuk beter. We hebben lekker gegeten en een paar potjes pool gespeeld onder het genot van biertje...mijn eerste biertje in het nieuwe jaar!
De volgende ochtend was het tijd om af te reizen naar het vaste land, de welbekende stad Nakhon Si Thammarat (?), waar John de volgende ochtend (gisteren) terug moest vliegen naar Bangkok. In deze stad bleek dat dat we zo ongeveer de enige toeristen waren en we werden dan ook door iedereen aangekeken. Heel vreemd na twee weken Bangkok en de eilanden. 's Ochtends zou ik met John mee gaan om hem uit te zwaaien op het vliegveld, maar helaas had mijn griepje besloten dat hij nog niet over was. Ik was nog net is staat om mee naar de uitgang van het hotel te gaan en de rest van de dag heb ik liggen zweten in bed. Vanochtend voelde ik me als herboren en heb ik een bus gepakt naar Krabi. Hier is het weer prachtig weer, ik voel me weer beter, maar waar is mijn schatje nu.....? :-(

Ja, wel laat(gewoon te laat....), maar toch nog de beste wensen voor 2008, veel geluk en dat bij een goede gezondheid.
Ik geniet geweldig van je vehalen en foto's. Het moet prachtig zijn om dit allemaal mee te maken. En je vriendje is geweest, dat heb ik tenmiste begrepen van je vader.
Ik kijk weer uit naar het volgende reisverslag, pak een paar lekkere biertjes en geniet, want dit maak je niet zo snel weer mee.
Liefs en drie dikke zoenen,
Jan
Spreek je snel!!
xx
maareh... ladyboys??? daar wil ik meer van weten hahahah
we zullen goed voor je vriendje zorgen... tot je terug komt! tot snel!
dikke kus steffie
De beste wensen voor 2008!!!
Beetje jammer dat je zo ziek geweest bent..... Maar igg super dat je het zo leuk met Johnnie gehad hebt, kan me voorstellen dat het super moeilijk is om hem weer te moeten laten gaan!
Maar even wat anders.....ik ga misschien als ik m'n scriptie op tijd af heb de hele maand juni op reis. Heb nog geen idee wat of hoe, maar vroeg me af waar jij tegen die tijd zit (of ben je dan al weer terug?). Enfin, misschien dat ik je dan kan komen opzoeken.
Ontzettend veel plezier daar, geniet er van!
Dikke XXX
De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Weer een superverhaal van je. Balen dat je griep hebt gehad, maar gelukkig is die weer voorbij. Tot je volgende verslag.
Kus, Ronny, Annet, Lotte, Iris en Stijn
Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt, maar ik mis je wel.
xxx
Gelukkig ben je weer beter! Ben blij dat jullie t toch heel leuk hebben gehad ondanks je griepje..
Heel veel plezier weer met je verdere reis. Is wel klote tuurlijk dat ie nu niet meer daar is ma voor je t weet zie je m weer! :D
Tot snel hoors weer xxxx marielle
hoorde van john dat jullie je opperbest hebben vermaakt ben ik heel blij mee thijs en ik zijn van plan om je deze week even te bellen eindelijk een keer live contact en even up to date komen maar nog veel plezier dikke kus es en thijs love you
xxxxx
Het was leuk om jullie foto's te zien; jullie hadden wel een erg "knus optrekje" aan het strand en de foto's van oudjaar lijken meer op een carnaval. Nou ja, dan hoef je dat in ieder geval hier niet te missen. Gelukkig ben je wel weer helemaal beter, dat was toch wel even schrikken toen John met dat verhaal op Schiphol aankwam hoor! We wensen je nog een fijne verdere reis toe en goed voor jezelf zorgen he zodat je niet weer ziek wordt!
Lieve groetjes uit Tilburg
maar het gaat allemaal nog goed met de reis
bij ons gaat het ook allemaal goed hoor
veel liefs en ik mis je hoor
PaPa xxxxxxx